Професійна активізація у структурі управлінської діяльності публічних службовців

Ключові слова: дія, діяльність, професійна діяльність публічних службовців, структура діяльності, активізація, функції управління

Анотація

Здійснено аналіз поняття «діяльність» з позиції міждисциплінарного дослідження. основних значення: «праця», «робота», «система реакцій», «система вчинків», «поведінка», і дуже рідко – «активність». З позиції комплексного підходу розглянуто загальну побудову індивідуальної професійної діяльності публічного службовця з метою з’ясувати значення в ній активізації та активізаторів. Автором це зроблено шляхом використання опорних понять «дія», «ціль», «управлінська операція», «звичка («навичка»)», «потреби», «мотиви». Для розгортання діяльності у сфері публічного управління необхідні інші складові професіоналізму та професійної придатності – автором запропоновано комплекс компонентів активізаційної структури у складі професійної придатності персоналу (суб’єктивні чинники професійної активізації персоналу). Вперше запропоновано вектор «активізатор-ціль» як одного з вищих регуляторів професійної діяльності публічних службовців. Професійна активізація, як окремий блок (компонент) у структурі діяльності, тісно пов’язана з усіма іншими, складаючи певну систему. Структура управлінської діяльності, з позиції автора статті, включатиме: мотив, визначення проблеми, мету (ціль, перспективний та оперативний образ), активізацію, процес діяльності, засіб (процедури, інструменти управління тощо) діяльності, контроль, результат, рефлексію. У цій системі активізація стосується всіх компонентів структури управлінської діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bandurka A. M., Bocharova S. P., Zemlyanskaya E. V. (1998). Psihologiya upravleniya [Psychology of management]. Harkov: Fortuna-press. 464 s.
Emelyanov, A. L. Tipologiya urovney professionalizma gosudarstvennyih sluzhaschih [Typology of levels of professionalism of civil servants]. Retrieved from http://mmpk1.narod.ru/tugs.htm.
Hell L., & Zigler D. (1997). Teorii lichnosti (Osnovnyie polozheniya, issledovaniya i primenenie) [Personality Theories (Basics, Research and Applications)]. SPb: Piter press.
Ilin, E. P. (2000). Motivatsiya i motivyi [Motivation and motives]. SPb.: Piter.
Ilin, E. P. (2002). Motivatsiya i motivyi [Motivation and motives]. SPb.: Piter. il. (Seriya «Mastera psihologii»).
Ilinl, E. P. (2011). Motivatsiya i motivyi [Motivation and motives]. SPb.: Piter.
Kujbida, V. S., & Shpektorenko, I. V. (2021). Mobiljnistj dijaljnosti u pozaprofesijnij praci (na prykladi dijaljnosti deputativ miscevykh rad Ukrajiny): teoretychni osnovy ta funkcionaljna struktura [Mobility of activity in non-professional work (on the example of the activity of deputies of local councils of Ukraine): theoretical foundations and functional structure]. Teoretychni ta praktychni aspekty formuvannja kompetentnosti deputativ miscevykh rad Ukrajiny: monoghrafija; za nauk. red. I. V. Shpektorenka. Dnipro: GRANI. P. 35-41.
Kvitka, S. (2019). Innovatsiini mekhanizmy v publichnomu upravlinni: forsait [Innovative mechanisms in public administration: foresight]. Public administration aspects, 2019, 7(4), 5-16.
Macko L. A., & Pryshhak M. D. (2009). Osnovy psykhologhiji ta pedaghoghiky [Fundamentals of psychology and pedagogy]: navch. posib. Vinnycja: VNTU. 158 s.
Osypov, D. M. (2021). Akmeologhichni osnovy formuvannja ta ocinjuvannja profesijnykh interesiv publichnykh sluzhbovciv v Ukrajini [Acmeological bases of formation and assessment of professional interests of public servants in Ukraine]. Dys. … dokt. filos. : spec-stj 281 «Publichne upravlinnja ta administruvannja»; DRIDU NADU. Dnipro.
Pivnev, E. S. (2005). Teoriya upravleniya [Control theory]: uchebnoe posobie. Tomsk: Tomskiy mezhvuzovskiy tsentr distantsionnogo obrazovaniya.
Serjoghin, S. M., & Shpektorenko I. V. Struktura integhraljnoji kompetentnosti deputativ miscevykh rad Ukrajiny [Structure of integral competence of deputies of local councils of Ukraine]. Publichne administruvannja: teorija ta praktyka: el. zb. nauk. pr. DRIDU. 1(21). 2019. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Patp_2019_1_18.
Shadrikov, V. D. (1979). Psihologicheskiy analiz deyatelnosti. Sistemogeneticheskiy podhod [Psychological analysis of activity. System Genetic Approach]. Yaroslavl. YaGPI.
Shadrikov, V. D. (1980). Psihologicheskiy analiz deyatelnosti kak sistemyi [Psychological analysis of activity as a system]. Psihologicheskiy zhurnal. 1(3), 33-46.
Shadrikov, V. D. (1981). Metodologicheskie problemyi psihologii professionalnogo obucheniya [Methodological problems of the psychology of vocational training]. Metodologiya inzhenernoy psihologii, psihologii truda i upravleniya. Moskva: Nauka. P. 43-58.
Shadrikov, V. D. (1982). Problemyi sistemogeneza professionalnoy deyatelnosti [Problems of system genesis of professional activity]. [Ed. K. A. Abulhanova-Slavskaya]. Moskva: Nauka.
Shadrikov, V. D. (1986). O sootnoshenii teoreticheskih i prikladnyih issledovaniy v psihologii [On the relationship between theoretical and applied research in psychology]. Problemyi psihologicheskogo analiza trudovoy deyatelnosti: sb. nauch. trudov. Yaroslavl: YaGU. P. 5-9.
Shadrikov, V. D. (1996). Psihologiya deyatelnosti i sposobnosti cheloveka [Psychology of activity and human abilities]: uchebn. posob. 2-e izd., pererab. i dop. Moskva: Logos.
Shadrikov, V. D. (2007). Problemyi sistemogeneza professionalnoy deyatelnosti [Problems of system genesis of professional activity]. 2-e izd. [Otv. red. K. A. Abulhanova-Slavskaya]. Moskva: Logos.
Shpektorenko I. V., & Borodin Je. I. (2018). Struktura ta metodologhija upravlinsjkoji dijaljnosti [Structure and methodology of management]. Derzhavne upravlinnja ta misceve samovrjaduvannja: zb. nauk. pr. 3 (38), 46-52.
Shpektorenko, I. V. (2008). Profesijna kompetentnistj u strukturi profesijnoji mobiljnosti derzhavnogho sluzhbovcja [Professional competence in the structure of professional mobility of a civil servant]. Zb. nauk. pr. NADU. Vyp. 2. P. 40-49.
Shpektorenko, I. V. (2013). Osoblyvosti vykorystannja klasyfikaciji potreb D. Mak-Klellanda v roboti z kadramy publichnoji sluzhby [Features of the use of the classification of the needs of D. McClelland in working with public service personnel]. Derzhavne upravlinnja ta misceve samovrjaduvannja: zb. nauk. pr. DRIDU. 1 (16). Dnipropetrovsjk: DRIDU NADU, 2013. P. 160-169.
Shpektorenko, I. V. (2013). Teorija motyvaciji F. Ghercbergha u konteksti struktury profesijnoji mobiljnosti personalu [F. Herzberg's theory of motivation in the context of the structure of professional mobility of staff]. Public administration aspects, 1 (1), 79-83.
Sydorchuk, T. V. (2013). Teoretychni pytannja metodologhiji derzhavnogho upravlinnja v Ukrajini [Theoretical issues of public administration methodology in Ukraine]: dys. … kand.. derzh. upr.: 25.00.01 – teorija ta istorija derzh. upr.; In-t zakonodavstva Verkhovnoji Rady Ukrajiny. Kyiv.
Upravlenie po rezultatam [Results management] (1993): Per. s fin. / Obsch. red. i predisl. Ya. A. Leymanna. Moskva: Progress.
Vahromov E. E. (2017). Samoaktualizatsiya spetsialista, menedzhera v professionalnoy deyatelnosti: problemyi i vozmozhnosti [Self-actualization of a specialist, manager in professional activity: problems and opportunities]. Retrieved from http://hpsy.ru/public/x1509.htm.
Veresov N. N. (2001). Psihologiya upravleniya [Psychology of management]: uchebn. posob.; Ros. akad. obrazovaniya, Mosk. psihologo-sotsialnyiy in-t. Moskva-Voronezh: b/i.
Yudin, E. G. (1997). Metodologiya nauki. Sistemnost. Deyatelnost [Methodology of science. Consistency. Activity]. Moskva: Editorial URSS.

Переглядів анотації: 63
Завантажень PDF: 63
Опубліковано
2021-11-25
Як цитувати
Лисенко, О. (2021). Професійна активізація у структурі управлінської діяльності публічних службовців. Аспекти публічного управління, 9(5), 69-77. https://doi.org/10.15421/152150
Розділ
Стаття