Ключові принципи забезпечення транспарентності в діяльності органів місцевого самоврядування
Анотація
У статті розглядаються ключові принципи забезпечення реалізації транспарентності в діяльності органів місцевого самоврядування. Транспарентність як інструмент доброго врядування дозволяє забезпечити реалізацію прав на участь громадськості в процесі прийняття рішень у формуванні регіональної та державної політики шляхом доступу до публічної інформації через відкритий діалог та партнерство. Аналіз таких важливих принципів транспарентності, як: прозорість, участь, підзвітність, етичні принципи діяльності органів місцевого самоврядування є ключовими аспектами демократичного управління в діяльності органів публічної влади та розглядається як одне з важливих досягнень реформ, що проводяться останні роки в Україні. Акцентовано увагу на обґрунтуванні доцільності використання механізмів місцевої демократії в діяльності органів публічної влади. Готовність українського суспільства використовувати механізми місцевої демократії знаходиться на достатньо низькому рівні. Низький показник готовності українського громадянського суспільства до спільного прийняття рішень та розв’язання місцевих проблем говорить про недовіру до представників влади, відсутність відкритих комунікацій та небажання громадян брати на себе відповідальність. У цьому контексті формування та розвиток громадянської компетентності – необхідна умова реалізації процесу участі громадськості у процесі прийняття рішень. Такі форми участі громадськості як партнерство, делегування повноважень щодо розв’язання актуальних питань, громадське керування – приклади реальної участі громади в суспільному житті.Аналіз дослідження забезпечення принципу транспарентності сприяє визначенню ключових напрямів та механізмів удосконалення управління на місцевому рівні та взаємодії між владою і громадою.Завантаження
Посилання
Analitychnyi zvit «Detsentralizatsiia ta reforma mistsevoho samovriaduvannia: rezultaty piatoi khvyli sotsiolohichnoho doslidzhennia sered naselennia Ukrainy» (2020). 127 p. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/eklprukr_2016_1-2_15 [in Ukrainian].
Analitychnyi zvit «Reitynhy prozorosti ta pidzvitnosti mist – 2020» (2020). 23 p. Retrieved from https://wiki.nazk.gov.ua/wp-content/uploads/2021/04/Analitychnyj-zvit.-Rejtyngy-prozorosti-ta-pidzvitnosti-mist-2020-1.pdf [in Ukrainian].
Huk A. (2018). Benchmarkinh dobroho vriaduvannia: praktychnyi posibnyk. Kyiv, TOV «Vydavnytstvo «Yuston», 60 p. [in Ukrainian].
Burke W., Teller M. A, (2009). Guide to Owning Transparency. How Federal Agencies Can Implement and Benefit from Transparency. Washington, 88 р. Retrieved from https://www.academia.edu/7758087/A_Guide_To_Owning_Transparency_How_Federal_Agencies_can_Implement_and_Benefit_from_Transparency [in USA].
Nalyvaiko L., Romanov M. (2016). Poniattia transparentnosti v svitli yevropeiskykh tsinnostei. Ekolohichne pravo Ukrainy, 1-2, 55 – 59. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/eklprukr_2016_1-2_15 [in Ukrainian].
Ofitsiinyi sait Transparency International Ukraine. Retrieved from https://ti-ukraine.org/research/indeks-spryjnyattya-koruptsiyi-2020/ [in Ukrainian].
Pro mistseve samovriaduvannia v Ukraini, 280/97-VR. (1997). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80#Text [in Ukrainian].
Pro skhvalennia stratehii rozvytku informatsiinoho suspilstva. # 386-r. (2013). Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-r [in Ukrainian].
Pro dostup do publichnoi informatsii: zakon Ukrainy vid 13.01.2011 # 2939-VI. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/go/2939-17 [in Ukrainian].
Tereschuk H.A. (2020). Pryntsyp transparentnosti u diialnosti orhaniv vykonavchoi vlady: elektronna transparentnist ta tsyfrovizatsiia prozorosti. Naukovi zapysky. Seriia: pravo, Vyp 8, 84 – 90 [in Ukrainian].
Переглядів анотації: 73 Завантажень PDF: 735