Самоосвіта як складова підвищення інтегральної компетентності депутатів місцевих рад

  • Вікторія Лола Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України
Ключові слова: місцеве самоврядування, самоосвіта, депутати місцевих рад, інтегральна компетентність депутатів місцевих рад, підвищення кваліфікації, SMART-освіта, цифрові компетентності депутатів місцевих рад

Анотація

Стаття присвячена визначенню ролі самоосвіти у контексті підвищення інтегральної компетентності депутатів місцевих рад. Обґрунтовано, що у результаті реформи місцевого самоврядування в Україні відбувається розширення повноважень депутатів місцевих рад. Це вимагає підвищеної уваги до кваліфікації вже діючих депутатів місцевих рад, та підготовки до депутатської діяльності найбільш активних членів територіальної громади та підтверджує актуальність питання самоосвіти депутатів у контексті підвищення їх інтегральних компетентностей. Мета статті – визначити і обґрунтувати проблеми та перспективи самоосвіти як інструменту розвитку інтегральної компетентності депутатів місцевих рад.У статті з’ясовано зміст і сутність поняття «самоосвіта». Визначено мету самоосвіти як засобу формування інтегральної компетентності депутатів місцевих рад. Специфіка депутатської діяльності обумовлює те, що цілі та зміст самоосвіти депутатів місцевих рад визначається їх індивідуальними потребами та особистим та професійним досвідом, специфікою розвитку тієї чи іншої території, об’ємом та спеціалізацією депутатських повноважень. Проаналізовано основні форми самоосвіти депутатів місцевих рад. Серед них виокремлено традиційні та інноваційні. Розкрито їх сутність та зміст. Зроблено наголос на впровадженні інноваційних підходів до самоосвіти депутатів рад, зокрема, застосуванні цифрових технологій під час здійснення самоосвіти та необхідності розвитку цифрових компетентностей. Розглянуто можливості та значення SMART-освіти, розкрито її основні переваги у контексті самоосвіти депутатів місцевих рад.Зроблено висновок, що систематична самоосвіта є важливим і ефективним інструментом формування інтегральної компетентності депутатів місцевих рад. Визначено основні її характеристики. Наголошено на необхідності більш широкого впровадження інноваційних підходів до самоосвітньої діяльності депутатського корпусу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

«Edutainment» abo ighrove navchannja – ce forma navchaljnogho procesu v umovnykh sytuacijakh, sprjamovana na vidtvorennja i zasvojennja suspiljnogho dosvidu u vsikh jogho projavakh: znannjakh, navychkakh, uminnjakh, emocijno-ocinochnij dijaljnosti ["Edutainment" or game learning – is a form of learning process in conditional situations, aimed at reproducing and mastering social experience in all its manifestations: knowledge, skills, abilities, emotional and evaluative activities]. (2019). Empire ENGLISh SChOOL. Retrieved from https://englishempire.com.ua/uk/metodykaedutainment/ [in Ukrainian].

Baldych, N., Ghnydjuk, N., & Cezarij Trutkovsjky. (2019, April). Doslidzhennja navchaljnykh potreb predstavnykiv orghaniv miscevogho samovrjaduvannja v Ukrajini: analitychnyj zvit [Research of educational needs of representatives of local governments in Ukraine: analytical report]. Retrieved from http://www.slg-coe.org.ua/wp-content/uploads/2019/07/TNA_Ukraine-2018-2019-Final-Report_ukr_F.pdf [in Ukrainian].

Viktorov, V. Gh., & Shpektorenko, I. V. (2007). Samoosvita derzhavnykh sluzhbovciv u navchanni za Profesijnoju proghramoju pidvyshhennja kvalifikaciji [Self-education of civil servants in training according to the Professional program of advanced training: teaching method. way]. Dnipropetrovsk: DRIDU NADU [in Ukrainian].

Ghoncharenko, S. U. (1997). Samoosvita. Ukrajinsjkyj pedaghoghichnyj slovnyk [Self-education. Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybidj [in Ukrainian].

Ghumenna, K. (2019). Internet-platformy dlja rozvytku cyfrovykh kompetencij derzhavnykh sluzhbovciv v Ukrajini [Internet platforms for the development of digital competencies of civil servants in Ukraine.]. Proceedings of II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference: Teorija ta praktyka publichnogho upravlinnja ta administruvannja u XXI storichchi – Theory and practice of public administration in the XXI century. (pp. 69–72). Kyiv: NADU [in Ukrainian].

Kalashnyk, N. S. (2012). Klasyfikacija form samoosvity derzhavnykh sluzhbovciv [Classification of forms of self-education of civil servants]. Publichne administruvannja: teorija ta praktyka – Public administration: theory and practice, 2. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Patp_2012_2_32 [in Ukrainian].

Kas'janenko, M. D. (1988). Samostojatel'naja rabota studenta : ucheb. posobie dlja slushatelej FPK vuzov [Independent student work: textbook. manual for students of FPK universities]. Kiev: UMK VO [in Russian].

Kachan, Ja. V. (2018). Vprovadzhennja innovacijnykh tekhnologhij u pidghotovci publichnykh sluzhbovciv [Introduction of innovative technologies in training of public servants]. Derzhavno upravlinsjki studiji – Public administration studies, 8 (10). Retrieved from http://studio.ipk.edu.ua/wp-content/uploads/2019/11/Kachan-YA.V.-Innov.-tekhnol..pdf [in Ukrainian]

Klymnjuk, V. Je. (2018). Virtualjna realjnistj v osvitnjomu procesi [Virtual reality in the educational process]. Zbirnyk naukovykh pracj Kharkivsjkogho nacionaljnogho universytetu Povitrjanykh Syl – Collection of scientific works of Kharkiv National University of the Air Force, 2(56), 207–212 [in Ukrainian].

Kovalj, Gh. V. (2018). Samoosvita jak efektyvnyj naprjam rozvytku profesionalizmu derzhavnogho sluzhbovcja [Self-education as an effective direction of development of professionalism of the civil servant]. Teorija ta praktyka derzhavnogho upravlinnja i miscevogho samovrjaduvannja – Theory and practice of public administration and local self-government, 2. Retrieved from http://el-zbirn-du.at.ua/2018_2/34.pdf [in Ukrainian].

Levin, M. Kak tehnologii izmenjat obrazovanie: pjat' glavnyh trendov [How technology will change education: five main trends]. Forbse. Retrieved from https://www.forbes.ru/tehno/budushchee/82871-kak-tehnologii-izmenyat-obrazovanie-pyat-glavnyh-trendov [in Ukrainian].

On approval of the Regulations on the system of professional training of civil servants, heads of local state administrations, their first deputies and deputies, local government officials and deputies of local councils. No. 106. (2019, February 06).Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/106-2019-%D0%BF#Text.

Protasova, N., & Brajchenko, O. (2005). Samoosvita jak chynnyk rozvytku profesionalizmu derzhavnykh sluzhbovciv [Self-education as a factor in the development of professionalism of civil servants]. Navchaljnyj proces u zakladakh systemy perepidghotovky i pidvyshhennja kvalifikaciji kadriv: dosvid ta problemy – The educational process in the institutions of the system of retraining and advanced training: experience and problems. (No. 2, pp. 52–64). V. I. Lughovogho, V. Gh. Ponedilko (Eds.). Kyiv: NADU [in Ukrainian].

Rusnak, B. (2016). Misceve samovrjaduvannja v Ukrajini: teorija i praktyka. Posibnyk dlja deputativ miscevykh rad ta siljsjkykh, selyshhnykh, misjkykh gholiv [Local self-government in Ukraine: theory and practice. Handbook for deputies of local councils and village, settlement, city mayors]. (pp. 253–259). Retrieved from http://cvu.od.ua/db_pic/images/files/file_1488396394.6047.pdf [in Ukrainian].

Serjoghin, S. M., & Shpektorenko, I. V. (2019). Struktura integhraljnoji kompetentnosti deputativ miscevykh rad Ukrajiny [Structure of integral competence of deputies of local councils of Ukraine]. Publichne upravlinnja ta administruvannja: teorija ta praktyka – Public administration and administration: theory and practice, 1 (21). Retrieved from http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2019-01(21)/18.pdf [in Ukrainian].

Tarasenko, T. M. (2018). Vidpovidaljnistj deputativ miscevykh rad v konteksti rozvytku miscevoji ta reghionaljnoji demokratiji [Responsibility of deputies of local councils in the context of development of local and regional democracy]. Publichne administruvannja: teorija ta praktyka – Public administration: theory and practice, 1 (19). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Patp_2018_1_16 [in Ukrainian].

Centraljna vyborcha komisija. (2020). Miscevi vybory Ukrajiny [Local elections in Ukraine]. Official web-portal. Retrieved from https://www.cvk.gov.ua/pls/vm2020/pvm002pt001f01=695pt00_t001f01=695.html [in Ukrainian].

Shpektorenko, I. V. (2006). Rozrobka tekhnologhiji osobystisno-orijentovanoji osvity derzhavnogho sluzhbovcja [Development of technology of personality-oriented education of a civil servant]. Aktualjni problemy derzhavnogho upravlinnja – Actual problems of public administration, 3 (27), 193–198. ORIDU NADU [in Ukrainian].

Shuklina, E. A.(2004). K novoj paradigme obrazovanija HHІ veka: ot obrazovanija k samoobrazovaniju [To the new paradigm of education of the XXI century: from education to self-education]. Obrazovanie i obshhestvo – Education and society, 3 (26), 3–67 [in Ukrainian].


Переглядів анотації: 132
Завантажень PDF: 187
Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Лола, В. (2020). Самоосвіта як складова підвищення інтегральної компетентності депутатів місцевих рад. Аспекти публічного управління, 8(6), 140-150. https://doi.org/10.15421/1520113
Розділ
Стаття