Державна освітня політика крізь призму сучасних процесів у сфері відтворення знань
Анотація
У статті аналізується сучасна державна освітня політика. Підкреслюється, що головними завданнями української держави є визначення соціальних, економічних, глобальних та інших факторів, які завдають як позитивний, так і негативний вплив на формування державної освітньої політики, на модель побудови освітньої політики, здатну вирішувати поточні глобальні проблеми людства. Підкреслюється, що концептуальний аналіз можливостей вирішення глобальних освітніх проблем слід розглядати в історичному аспекті цього питання, що дасть можливість отримати методологічно комплексні результати.Підкреслюється, що діалектичний, феноменологічний, структурно-функціональний метод, метод збору і аналізу вихідного емпіричного матеріалу, контент-аналіз документів, метод побудови темпоральних моделей розвитку систем слід використовувати в якості базових методів дослідження державної освітньої політики. Наведено короткий опис семи етапів еволюції концепцій освітньої політики та їх взаємозв’язку з процесом відтворення і накопичення знань. Визначено, що еволюція особистісних і суспільних інтересів в освітній політиці узагальнюється шляхом побудови тимчасових просторових моделей, наведено аналіз низки глобальних освітніх проблем, з якими стикається кожна національна держава в XXI столітті, визначається унікальна роль збалансованої державної освітньої політики в запобіганні загроз відтворення наукових знань. Визначено принципи реалізації національної освітньої політики, а саме: налагодження співпраці споживачів та творців інноваційних технологій; прорив у створенні і застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій; об’єднання світового освітнього простору; запобігання збільшенню цифрового розриву; ліквідація кадрового донорства окремих країн; забезпечення гнучкості в співфінансуванні освіти; безперервна освіта. Встановлено, що реалізація всіх сформульованих етосів у національній освітній політиці забезпечить ефективний результат функціонування освітньої сектора відповідно до вимог XXI століття і захистить від поточних загроз в сфері відтворення знань.Завантаження
Посилання
Aviram, A. (1996). The Decline of the Modern Paradigm in Education. International Review of Education, 42 (5), 437–438.
Bykov, V.Yu. (2001). Intehratsiia systemy osvity Ukrainy u svitovyi osvitnii prostir: proektnyi pidkhid yak efektyvnyi instrument yii realizatsii [Integration of the education system of Ukraine into the world educational space: project approach as an effective tool for its implementation]. Profesiina osvita: pedahohika i psykholohiia – Vocational education: pedagogy and psychology, 3, 65–73 [in Ukrainian].
Reimers, F., & McJinn, N. (1997). Informed Dialogue – Using Research to Shape Education Policy around the World. Westpost. Praeger.
Semenets-Orlova I. (2019). Processual aspects of educational changes: empirical findings institutional level Advanced Education, 1(7), 64–67. doi: 10.20535/2410-8286.82887.
Semenets-Orlova, I. (2018). Tendencies in reforming the educational system of modern Ukraine: national and regional aspects. Public management : collection, 2 (12), 171–179. doi: 10.31618/vadnd.v1i12.91.
Semenets-Orlova, I.A. (2018). Teoretychni zasady derzhavnoho upravlinnia osvitnimy zminamy v Ukraini [Theoretical principles of public administration of educational changes in Ukraine]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv: Mizhrehion. Akad. upr. personalom [in Ukrainian].
Shevchenko, S. O. (2012). Obgruntuvannia kontseptsii efektyvnoho derzhavno-hromadskoho mekhanizmu upravlinnia yakistiu vyshchoi osvity v Ukraini [Substantiation of the concept of effective state-public mechanism of quality management of higher education in Ukraine]. Publichne administruvannia: teoriia ta praktyka – Public administration: theory and practice, 2. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Patp_2012_2_17 [in Ukrainian].
Standarty i rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (ESG) [Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG)]. (2015). Kyiv: TOV “TsS”. Retrieved from http://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/standards-and-guidelines_for_qa_in_the_ehea_2015.pdf [in Ukrainian].
Time Europe. Retrieved from http://www.time.com/time/europe/magazine/printout/0,13155,901040119-574849,00.html.
UNESCO World Report. (2005). Towards Knowledge Societies. Paris.
Переглядів анотації: 132 Завантажень PDF: 126