Digitalization as an Optimization of Interaction Between Public Authorities and Non-Governmental Organizations
Abstract
The study focuses on digitalization as a public-administrative innovation, which is introduced into public practice by the mechanisms of the information society and can be involved in public-state processes. The opinion is substantiated that it is a providing component of the whole complex of public-administrative relations. A non-governmental organization can successfully adopt the procedure of the latest technologies and present itself as a service provider of social services, try on the role of mediator/executor of orders of both citizens and public authorities.Downloads
References
практичних порад: діджиталізуємо громадський сектор. Громадський простір. Відновлено з https://www.prostir.ua/?news=5-praktychnyh-porad-didzhy talizujemo-hromadskyj-sektor.
Венедиктова, І. (2009). Юридична природа публічних послуг. Вісник Харківського національного університету, 841, 88–91.
Драган, О. І. (2014). Організація надання публічних послуг населенню органами влади: зарубіжні практики. Державне управління: удосконалення та розвиток, 4. Відновлено з http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2014_4_3.
Ніколаєнко, К. В. (2010). Адміністративні послуги як різновид публічних послуг. Держава і право, 47, 269–274.
Литвинов, В. Діджиталізація державних послуг на прикладі Польщі. Na chasi. Відновлено з https://nachasi.com/2018/01/31/digital-poland/.
Сідей, О. Україна у стилі digital. Юридична газета online. Відновлено з https://yur-gazeta.com/publications/practice/informaciyne-pravo-telekomunikaciyi/ ukrayina-u-stili-digital.html.
Токар, М. (2020). Громадські організації України в системі розвитку публічно-управлінських відносин: монографія. Львівський регіональний інститут державного управління НАДУ при Президентові України. Львів: ЛРІДУ НАДУ.
Феоктистова, О. Digital transformation – что это? Ringostat Blog. Відновлено з https://blog.ringostat.com/ru/digital-transformation-chto-eto/.
Abstract views: 96 PDF Downloads: 384