Digital transformation of interaction between government and business: result orientation

  • Oleksandr Bardakh Dnipropetrovsk Regional Institute for Public Administration National Academy for Public Administration under the President of Ukraine
Keywords: big data, artificial intelligence, Internet of Thing, distributed registers, result orientation, digitization of public administration

Abstract

The purpose of the report is to draw attention to the possibility and necessity of using digital technologies to ensure the orientation of public administration on the result of interaction with business. The definition of digital transformation is given. The connection between digital transformation and quality parameters of public administration is considered. The experience of digitalization in the advanced countries of the world is analyzed. proposals for the formation of a new strategic document on digital development of Ukraine.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Квітка, С. А. (2017). Державне управління формуванням партнерських відносин між владою та бізнесом в умовах соціальних перетворень. Дніпро: «Грані».

Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації. № 67-р. (2018). Відновлено з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-р#Text

OECD Embracing Innovation in Government. Global Trends 2018. (2018). OECD Publishing, Paris. Retrieved from http://www.oecd.org/gov/innovative-government / embracing-innovation-in-government-2018. Pdf.


Abstract views: 109
PDF Downloads: 103
Published
2020-07-05
How to Cite
Bardakh, O. (2020). Digital transformation of interaction between government and business: result orientation. Public Administration Aspects, 8(1 SI), 10-11. https://doi.org/10.15421/152028