Сучасний стан громадського управління освітою дорослих в Україні

  • Д. В. Титаренко Національна академія державного управління при Президентові України
Ключові слова: громадське об’єднання, освіта дорослих, громадські інституції у сфері освіти дорослих, університет третього віку, тиждень освіти дорослих

Анотація

В даній статті зроблено аналіз сучасного громадського управління освітою дорослих. На засадах аналізу останніх досліджень та публікацій зроблено висновок про необхідність впровадження нової освітньої політики у сфері громадського управління освітою дорослих, а також необхідність повноцінного нормативно-правового забезпечення, а саме у частині надання прав громадській спільноті впливати на освітні процеси, висловлювати свої наміри та вдосконалити механізми управління освітою дорослих. Визначено поняття «громадських інституцій у сфері освіти дорослих». Окреслено основні механізми законо-давчого регулювання громадського управління освітою в Україні. Проаналізовані історичні передумови виникнення громадських інституцій у сфері освіти дорослих. Виокремлено доробок громадських освітніх організацій, а саме - товариства «Просвіта» та товариства «Знання» України. Виокремлено роль сучасних громадських організацій у сфері освіти дорослих, зокрема університетів третього віку, що мають на меті впровадження та практичну реалізацію принципу навчання впродовж усього життя. Визначено ключові проблеми у сфері громадського управління освітою дорослих, а відтак приводить до висновку глобального вдосконалення даної сфери.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

1. Про громадські об’єднання: Закон України вiд 22 березня 2012 р. No 4572-VI. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua
2. Указ Президента від 25 червня 2013 року No 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» // Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua.3. Гіптерс
З. Педагогічна діяльність Михайла Галущинського в організації освіти дорослих // Історико-педагогічний альманах.-2014.-Вип.1.-С.49-54
4. Енциклопедичний словник з державного управління / уклад.: Ю.П. Сурмін, В.Д. Бакуменко, А.М. Михненко та ін.; за ред. Ю.В. Ковбасюка, В.П. Трощинський, Ю.П. Сурміна. – К. НАДУ, 2010. 820с. — С. 122
5. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України: гол. ред. В.Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 372 с .— С. 179
6. Освіта дорослих: енциклопедичний словник / за ред. В.Г. Кременя, Ю.В. Ковбасюка; [упо-ряд.: Н.Г.Протасова, Ю.О. Молчанова, Т.В. Куренна; ред. рада: В.Г. Кремень, Ю.В. Ковбасюк, Н.Г.Протасова та ін.]; Нац. акад. пед. наук України, Нац. акад. держ. упр. при Президентові України [та ін.].— К.: Основа, 2014.— С. 80
7. Режим доступу: http://maydan.drohobych.net/?p=12785#
8. Режим доступу: http://www.dvv-international.org.ua/
9. Режим доступу: http://www.mlsp.gov.ua/labour/control/uk/publish/article
10. Режим доступу: http://www.imzo.gov.ua/

Переглядів анотації: 89
Завантажень PDF: 56
Опубліковано
2019-06-03
Як цитувати
Титаренко, Д. В. (2019). Сучасний стан громадського управління освітою дорослих в Україні. Аспекти публічного управління, 4(4-5), 21-28. https://doi.org/10.15421/151615
Розділ
Механізми публічного управління