Соціально-філософський аналіз християнської есхатології в діалозі державного управління та теології
Анотація
У статті розглядаються найважливіші питання філософії історії, сенсу людського життя, питання про мету історії і питання, які пов’язані з християнською есхатологією і державним управлінням. Детально висвітлюється проблематика взаємин християнства і культури, роль людини в історії.Християнська теологія органічно з’єднується з державним управлінням, філософією, історією, утворюючи в результаті єдине християнське вчення, в якому богословський аспект є суттєвою гранню філософії історії сучасної науки. Автор переконаний, що історія – це глибокий творчий процес, шлях осягнення духовних смислів, а не стихійний ланцюжок випадкових подій. Сьогодні необхідна реконструкція християнської есхатологічної прогностики з урахуванням досягнень та напрацювань державного управління, релігійної філософії, політології, соціології та філософії історії.Стаття безпосередньо пов’язана з осмисленням основних аспектів християнської історії в контексті державотворення. І це зростання наукового інтересу до розуміння процесів християнської історії можна пояснити. Важливо мати на увазі, що в епоху глобальних викликів людства як ніколи в науці посилюється потреба зрозуміти увесь складний і суперечливий ланцюжок історичних подій, зрозуміти їх вічний, абсолютний сенс, щоб не помилитися у виборі духовних векторів подальшого розвитку сучасного суспільства.Есхатологія повертає сучасній людині не тільки віру в Бога, але і віру в трансформацію самої історії, в можливість побудувати життя церковної громади, сім’ї, робочого колективу, держави і усього суспільства у відповідності до цінностей своєї релігії. Від церкви повинна виходити стратегічна ініціатива, яка б вказала і перспективу відновлення загальнолюдської єдності на основі біблійного одкровення.Автор наполягає на тому, що сучасному людству, щоб вижити, судячи з усього, буде потрібно серйозне перетворення масової свідомості в дусі релігійної традиції. Можна сказати, що історія вимагає не тільки економічного зростання, фінансового добробуту, а й зміцнення духу, моральних категорій і релігійних цінностей. Християнська філософія історії – це не вчення про безособові механізми світової еволюції (прогресу), не набір політичних програм або ідеологічних шаблонів, які виконують нормативну роль в соціумі, а проповідь про Бога, про вічні і абсолютні цінності буття, які перетворюють всю світову історію.Завантаження
Посилання
Averyntsev, S. (2004). Sofiia-Lohos [Sofia-Logos]. Slovnyk. 2-nd ed. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].
Berdjaev, N.A. (2003). Duh i real’nost’ [Spirit and reality]. Moscow: AST; Har’kov: Folio [in Russian].
All-Most Ecumenical Patriarch Varfolomej (2008). Priobshhenie k tainstvu: Pravoslavie v tret’em tysjacheletii [Communion to the sacrament: Orthodoxy in the third millennium]. Moscow: Jeksmo [in Russian].
Kazanova, Kh. (2017). Po toi bik sekuliaryzatsii: relihiina ta sekuliarna dynamika nashoi hlobalnoi doby [On the other side of secularization: the religious and secular dynamics of our global time]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].
Kirill (Govorun) (2019). Fundamentalizm v vostochnom hristianstve // Politicheskoe bogoslovie [Fundamentalism in Eastern Christianity]. Moscow: BBI [in Russian].
Kyrylo (Hovorun) (2017). Ukrainska publichna teolohiia [Ukrainian Public Theology]. Kyiv: Vidkrytyi Pravoslavnyi Universytet Sviatoi Sofii-Premudrosti, Dukh i Litera [in Ukrainian].
Kjung, G. (2012). Hristianskij vyzov [Christian Challenge]. Moscow: BBI [in Russian].
Martyshyn, D.S. (2017). Dialoh Ukrainskoi Pravoslavnoi Tserkvy ta suspilstva u protsesi politychnykh transformatsii Ukrainy [Dialogue of the Ukrainian Orthodox Church and Society in the Process of Political Transformations in Ukraine]. Kyiv: DP «Vyd. dim «Personal» [in Ukrainian].
Mol’tman, Ju. (2017). Prishestvie Boga. Hristianskaja eshatologіja [Advent of God. Christian eskhatologiya]. Moscow: BBI [in Russian].
Mol’tman, Ju. (2019). Terrorizm i politicheskoe bogoslovie [Terrorism and political theology]. Politicheskoe bogoslovie. Moscow: BBI [in Russian].
Osnovy sotsialnoi kontseptsii Ukrainskoi Pravoslavnoi Tserkvy [Fundamentals of the social concept of the Ukrainian Orthodox Church]. (2002). Kyiv: Inform.-vyd. tsentr UPTs [in Ukrainian].
Panarin, A.S. (2003). Pravoslavnaja civilizacija v global’nom mire [Orthodox civilization in the global world]. Moscow: Jeksmo [in Russian].
Panarin, A.S. (2004). Strategicheskaja nestabil’nost’ v XXI veke [Strategic instability in the 21st century]. Moscow: Jeksmo, Algoritm [in Russian].
Pecij, Mihail, & Martyshin, Dionisij (2016). Sovremennye problemy hristianskoj filosofii istorii [Contemporary Problems of the Christian Philosophy of History]. Kiev: DP “Izd. dom “Personal” [in Russian].
Rajt, T. (2009). Glavnaja tajna Biblii: Smert’ i zhizn’ posle smerti v hristianstve [The Main Secret of the Bible: Death and Life after Death in Christianity]. Moscow: Jeksmo [in Russian].
Rametov, I.A., & Martyshin, D.S. (2016). Vklad russkoj religioznoj filosofii v razvitie social’nogo uchenija Pravoslavnoj Cerkvi [The contribution of Russian religious philosophy to the development of the social teachings of the Orthodox Church]. Kiev: DP “ Vid. dіm “Personal” [in Russian].
Martyshin, Dionisij (2011). Religioznaja jetika: kratkij konspekt lekcij dlja studentov-zaochnikov [Religious ethics: a brief summary of lectures for part-time students]. Kiev: DP “Izdat. dom “Personal” [in Russian].
Tojnbi, A.Dzh. (2003). Perezhitoe. Moi vstrechi [Experienced. My meetings]. Moscow: Ajris-press
[in Russian].
Tramp, D. (2016). Byloe velichie Ameriki [America’s past greatness]. Moscow: Jeksmo [in Russian].
Chapnin, S.V. (2018). Cerkovnoe vozrozhdenie. Itogi [Church Revival. Results]. Moscow: Jeksmo
[in Russian].
Переглядів анотації: 153 Завантажень PDF: 1618