Освітні кластери як інструмент державної політики на ринку освітніх послуг

  • M. I. Vorona Одеський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України
Ключові слова: кластеризація, університет, глобальне освітнє середовище, мобільність, іноземні студенти

Анотація

У статті наведено визначення терміну «освітній кластер», проаналізовано характерні особливості деяких всесвітньовідомих освітніх кластерів, запропоновано класифікацію освітніх кластерів світу. Виявлено основні світові тенденції кластеризації освітньої галузі. Представлена специфіка застосування кластерного підходу в сфері освіти. З’ясовано, що кластери та кластерні технології відіграють все більшу роль у розвитку інноваційних економік розвинених країн світу, де політика кластеризації за умов активної державної підтримки реалізується ще з початку 90-х років ХХ сторіччя. Оцінено позиції України у кластерному розрізі. У висновках наголошено на актуальності активізації міжнародної діяльності сучасних університетів. Встановлено, що формування освітніх кластерів є важливою частиною державної кадрової політики багатьох країн світу. Визначена доцільність впровадження кластерної політики для підвищення конкурентоспроможності українських освітніх установ на основі аналізу міжнародного досвіду. Виявлено, що результатом діяльності освітнього кластеру є дифузія інноваційної активності від одного суб’єкта продуктивних взаємин до іншого. Підкреслено, що кластери можуть стати основою, завдяки якій буде сформовано національну інноваційну систему.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Vasil’eva, N.V., 2013. Formirovanie i razvitie obrazovatel’nyh klasterov v regional’noj social’no-ekonomicheskoj sisteme [The formation and development of educational clusters in regional socio-economic system] (in Russian).

Vishnjakova, І.V., 2011. Experience the formation and development of clusters in certain countries of North-eastern and Central Europe. Journal of Zaporizhzhya National University. Economics 1, 181-194 (in Ukrainian).

Zhuk O.P., 2013. Klasternyj pidhid u procesi optymizacii’ systemy osvity Ukrai’ny [Cluster approach to the optimization of education in Ukraine]. Bulletin ONU II Mechnikov 3/1, P.18, 151-154 (in Ukrainian).

Kalashnikov, D.I., 2012. Upravlenie formirovaniem klasterov v regione (na primere sfery obrazovanija [Management of clasters’ formation in the region (for example, education)] (in Russian).

Karpenko O.O. Innovacijno-organizacijna paradygma rozvytku pidpryjemstv na pryncypah klasteryzacii’. [Innovative and organizational paradigm of business on the principles of clustering]. 2013 (in Ukrainian).

Klasternye politiki i klasternye iniciativy: teorіja, metodologija,praktika. [Cluster policies and cluster initiatives: the theory, methodology, practice.]. 2013 (in Russian).

Korchagina, N.A., 2012. Obrazovatel’nye klastery kak osnova povyshenija konkurentosposobnosti uchebnyh zavedenij [Educational clusters being a basis of raise of the educational institutions’ competitiveness]. Caspian magazine: management and high technology 3 (7), 78-84 (in Russian).

Krasikova, T.Ju., 2011. Obrazovatel’nyj klaster kak faktor vzaimodejstvija rynka truda i sistemy vysshego professional’nogo obrazovanija [Education cluster cooperation being a factor of cooperation between the labor market and higher education system]. Topical Issues of Economics and Management: Proceedings of the International Scientific Conference. P II, 54-59 (in Russian).

Kucenko, V.I. Klasteryzacija v konteksti formuvannja ljudynoorijentovanoi’ paradygmy rozvytku osvity [Clustering in the context of human-oriented paradigm of education]. Regime to access: http://tme.umo.edu.ua/docs/2/09kutope.pdf. (in Ukrainian).

Smirnov, A. V. Obrazovatel’nye klastery i innovacionnoe obuchenie v vuze [Educational clusters and innovative teaching in high school].2010.Kazan (in Russian).

Ctarjeva, A.M. Regional’nyj sociokul’turnyj osvitnij klaster jak organizacijna umova vyrishennja problemy optymizacii’ navchal’nyh zakladiv [Regional socio-cultural education cluster being the organizational condition of solution of schools’ optimization problems]. Regime to access: http://narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/17/statti/stareva.htm (in Ukrainian).

Chernyshova, Je.R., 2012. Osvitni klastery jak shljah pidvyshhennja konkurentozdatnosti navchal’nyh zakladiv systemy pisljadyplomnoi’ pedagogichnoi’ osvity [Educational clusters as a way to increase the competitiveness of postgraduate educational institutions]. Kyiv (in Ukrainian).


Переглядів анотації: 262
Завантажень PDF: 221
Опубліковано
2016-08-08
Як цитувати
Vorona, M. I. (2016). Освітні кластери як інструмент державної політики на ринку освітніх послуг. Аспекти публічного управління, 4(9-10), 34-41. https://doi.org/10.15421/152016848
Розділ
Механізми публічного управління